Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu interneto

Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu interneto

Prosty sposób na poprawę skuteczności serwisu internetowego
autorem artykułu jest Joanna Nowak

O tym, że żeby zapewnić skuteczność tekstom marketingowym trzeba przyciągnąć i utrzymać uwagę czytelników aż do momentu, w którym ich wzrok pada na zachętę do kontaktu lub formularz zamówienia, wiadomo już od dawna. Niektórzy uważają nawet, że formularz zamówienia lub zachęta do działania powinny być pisane w pierwszej kolejności po to, żeby pracując nad tekstem, cały czas pamiętać o tym, do czego ma zachęcać.

Firmowy serwis internetowy również jest takim tekstem marketingowym, który powinien przyciągnąć uwagę czytelnika i utrzymać ją aż do momentu, w którym jest on przekonany i gotowy do podjęcia pożądanych przez nas działań. Tymczasem, w wielu serwisach internetowych poszczególne strony słabo ze sobą współpracują. Często podstrona się po prostu kończy, nie zachęcając odbiorcy do odwiedzenia innego miejsca na stronie.

Pojedyncza podstrona rzadko wystarcza do przekonania potencjalnego klienta do podjÄ™cia okreÅ›lonych dziaÅ‚aÅ„. Choć piszÄ…c teksty zawsze staramy siÄ™ napisać je tak, żeby byÅ‚y skuteczne, zwykle tekst każdej podstrony może być dodatkowo „wzmocniony” informacjami zawartymi w innych częściach serwisu. Dlatego najskuteczniejsze bywa reklamowanie kolejnej podstrony na koÅ„cu każdego bloku tekstu. W taki sposób, żeby czytelnik miaÅ‚ wrażenie, że strona nie wykorzystuje w peÅ‚ni tematu, a najlepsze informacje dopiero majÄ… nadejść.

Kiedy zastanowisz się, czego na Twojej stronie szuka przeciętny potencjalny klient, najprawdopodobniej okaże się, że będzie chciał zrealizować tam tylko jeden czy dwa cele. Tworząc w swoim serwisie proste ścieżki, które ułatwią realizację każdego z nich pomożesz potencjalnym klientom dotrzeć do informacji, które ich interesują. A to pomoże Tobie osiągnąć zakładane cele.

Dlaczego czytelnik nie może sobie po prostu wrócić do dobrze wyeksponowanego menu i stamtąd pójść w miejsce, które go interesuje?

Oczywiście może i wielu z pewnością tak zrobi, ale wiadomo, że każdy serwis internetowy jest zbudowany w inny sposób. Osoba, która po raz pierwszy znajdzie się w Twoim serwisie musi dopiero poznać jego strukturę. Dlatego, zanim pomyślisz o sprzedawaniu, najpierw pomyśl o tym, jak pomóc potencjalnemu klientowi znaleźć to, czego szuka. Im lepiej go po serwisie poprowadzisz, tym będzie on skuteczniejszy.


--
Joanna Nowak specjalizuje się w tworzeniu tekstów na potrzeby marketingu internetowego i optymalizacji serwisów internetowych. Joanna jest właścicielką serwisu Teksty marketingowe i optymalizacja stron WWW.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zobacz takze:
Koń Belgijski
Jak szybko uczyć się angielskiego?
Sposoby wypoczynku
Sprzedawca Marzeń!
Dlaczego spyware jest groźny?